Renault Safrane este o mașină executivă (segmentul E în Europa) proiectată și construită de producătorul francez Renault între 1992 și 2000. De-a lungul vieții sale, a rămas cel mai scump și mai luxos Renault disponibil, deși succesul său comercial a fost limitat, în comparație cu unele modele similare.
Safrane a fost lansat în aprilie 1992, pentru a înlocui vechiul Renault 25 pe segmentul de piață full-size. Stilul său curat, aerodinamic a fost destul de conservator și foarte tipic designului mașinilor de la începutul anilor 1990, amintește și de aspectul lui 25.
Toate Safranele erau hatchback/notchback-uri cu cinci uși cu motoare montate transversal. Erau disponibile versiuni cu tracțiune față și cu tracțiune integrală, cu o gamă de motoare pe benzină sau diesel și transmisii manuale sau automate. Toate motoarele pe benzină au fost cu injecție de combustibil și au fost echipate cu convertoare catalitice cu trei căi, așa cum se impunea în Europa după 1993 pentru motoarele de toate dimensiunile.
Safrane a fost, de asemenea, primul Renault care a fost echipat cu airbag-uri.
Safrane a preluat designul hatchback/notchback cu cinci uși al lui Renault 25, care a câștigat o largă acceptare de către clienți în Franța. În ciuda preferinței tradiționale pentru caroseriile din segmentul mașinilor executive, Renault a decis să concureze pe baza caracterului practic suplimentar al ușii din spate și a banchetei din spate rabatabile (nu este disponibil la majoritatea concurenților cu caroserie sedan), precum și a originalității.
Având în vedere preferința pentru sediile germane de la Audi, BMW și Mercedes-Benz a multor cumpărători executivi de mașini, aceasta poate fi privită ca o bună tactică de marketing, permițând Renault să atragă cumpărătorii care caută alternative, mai degrabă decât să concureze frontal.
Seria 2 Safrane a prezentat părți frontale ușor (dar vizibil) diferite în diferite versiuni, în încercarea de a sublinia statutul unic al modelelor mai de lux, deși aceste tratamente diferă pe diferite piețe.
Designul lui Safrane a fost un efort deliberat de a depăși principalele slăbiciuni ale lui R25 - rigiditate insuficientă a șasiului și calitate slabă a construcției. Renault a fost, de asemenea, dornic să ducă reducerea zgomotului la cel mai bun nivel din clasă. Aceste constrângeri au condus la o mașină mult mai grea decât predecesorul său (+200–300 kg / 440-660 lb.) datorită unui șasiu puternic ranforsat și utilizării liberale a materialelor de izolare fonică.
Luxul, mai degrabă decât emoția condusului, a fost prioritatea Renault aici. Ceea ce nu înseamnă că Safrane nu poate fi destul de distractiv să mergi de-a lungul unui drum secundar întortocheat. Chiar și modelul de 2,0 litri are o senzație receptivă, nerăbdătoare și trage suficient de bine de la viteze mici pentru a te face să simți că ai putea fi la volanul unui V6. Gândește-te la el ca la o mașină care să te răsfețe pe tine și pe pasagerii tăi și vei fi mai puțin critic cu privire la limitările sale de manevrabilitate.
Specialiștii și pasionații de mașini au apreciat foarte mult astfel de avantaje ale acestei mașini precum design elegant, nivel ridicat de confort, siguranță activă și pasivă. Safrane a fost oferit inițial clienților într-un set complet pentru vremea lui. Închidere centralizată cu telecomandă, complet electric, computer de bord, contor de kilometraj până la cel mai apropiat ITP, climatizare, ABS, servodirecție și o serie de alte elemente de confort au alcătuit lista de echipamente de bază.
Suspensia activa pe aer filtrează foarte bine denivelările drumului. Rezistenta pe asfalt este absolut echilibrata. Corpul se caracterizează prin calitate înaltă și durată lungă de viață. Salonul este foarte spațios, partea din spate este usor de transformat si practica in funcționare.
Comentarios