BY Stefan
Ford Sierra este o mașină de dimensiuni medii sau o mașină de familie mare care a fost construită de Ford Europe din 1982 până în 1993. A fost proiectată de Uwe Bahnsen, Robert Lutz și Patrick le Quément. Codul folosit în timpul dezvoltării a fost „Proiectul Toni”. Numele său provine de la cuvântul spaniol “lanț de munți”.
Ford Sierra a fost prezentat pentru prima dată pe 22 septembrie 1982 la Salonul Auto Internațional Britanic găzduit la NEC din Birmingham, urmat la scurt timp de Salon de l'Automobile din Paris pe 30 septembrie 1982. Vânzările au început pe 15 octombrie 1982, înlocuind Ford Taunus TC3 (Marea Britanie: Ford Cortina Mark V). Stilul său aerodinamic a fost înaintea timpului său și, ca atare, mulți cumpărători conservatori (inclusiv șoferii de mașini de companie) nu au apreciat cu drag înlocuitorul lui Taunus/Cortina. Acest lucru s-a datorat și faptului că Sierra nu era disponibilă ca sedan, spre deosebire de Taunus/Cortina. Un model sedan a debutat în 1987, odată cu introducerea modelului Sierra facelift.
Ford Capri Perana a fost cel mai faimos model Perana
În februarie 1987, a fost lansată o Sierra restilizată pentru anul model 1988 și o versiune sedan cu patru uși a fost adăugată la gamă - aceasta a fost comercializată ca Sierra Sapphire pe piața din Marea Britanie. Partea din față a fost complet revizuită, cea mai mare diferență văzând indicatoarele poziționate acum deasupra barei de protecție și pe partea laterală a unui nou design de far. În timp ce grila a rămas din nou închisă, versiunile din Marea Britanie, Irlanda și Africa de Sud ale noului stil de caroserie pentru sedan, au prezentat o grilă unică neagră, puțin adâncă, între faruri. În afară de asta, toate specificațiile Sierra au acum un front comun, în comparație cu stilul original al mașinii. Geamurile laterale au fost făcute puțin mai mari, cu colțurile mai ascuțite pentru a crește vizibilitatea în exterior. Stopurile au fost înlocuite cu modele mai subțiri, dar mai largi, care conțineau lămpi de stop separate. Sedanul a primit stopuri similare cu hatchback-urile revizuite, deși nu sunt interschimbabile. Partea din spate a proprietății nu s-a schimbat niciodată în timpul vieții Sierra. Interiorul a fost putin modernizat.
A fost fabricat în principal în Germania, Belgia și Regatul Unit, deși Sierra au fost asamblate și în Irlanda, Argentina, Venezuela, Africa de Sud și Noua Zeelandă.
Versiunile 2.0 V6 și 2.3 V6 ale lui Sierra au fost abandonate la sfârșitul anului 1985, iar 1.3 a fost întrerupt în 1986. Un motor 1.8 cu carburator și un motor pe benzină de 2.0 litri cu injectie au fost adăugate la Geneva 1985.[26] În 1990, 2.3 diesel a fost înlocuit cu un 1.8 turbodiesel. Motorul turbo 2.0 RS Cosworth a fost prezentat pe toate cele trei versiuni Cosworth ale Sierra; hatchback-ul cu trei uși cu tracțiune spate, sedanul cu tracțiune spate dar si cu tracțiune integrala.
Modelul sportiv XR4i a folosit motorul 2.8 cu injecție mecanică de combustibil (Bosch K Jetronic) cuplat la tracțiunea spate (1983-1985) și la tracțiune integrală ca XR4x4 (1985-1987). Pe unele piețe exista și un Ghia Estate cu motoare de 2.8, iar din 1985 până în 1987 clienții elvețieni puteau cumpăra modele GL și Ghia cu tracțiune spate, propulsate de 2.8, cu hatchback cu cinci uși sau caroserie break. Motoarele de pe piața elvețiană (și suedeză) au produs puțin mai puțină putere, deoarece acele țări aveau standarde de emisii deosebit de stricte. Puterea a fost de 148 CP (109 kW) în 1985 și 145 CP (107 kW) în 1986. La Mark II Sierras motorul 2.8 Cologne a fost înlocuit cu o versiune de 2.9 litri.
Ambele motoare de 2,8/2,9 litri au oferit 150 CP în echipare necatalizată.
Cunoscutul model Cosworth era propulsat de un motor turbo cu 4 cilindri cu 16 supape, cunoscut sub numele de YB, care se baza pe blocul Ford Pinto. Ford Sierra RS Cosworth a fost introdus în 1986 ca un hatchback cu trei uși, cu un motor turbo de 2 litri DOHC care produce 204 CP (150 kW; 201 CP) și o viteză maximă de 150 mph - o viteză întâlnită în mod normal doar la mașinile sport, de la branduri de prestigiu precum Ferrari si Porsche, la preturi mult mai mari precum si cu mai putina practicabilitate. La momentul respectiv, Ford dorea să concureze în mașinile de turism din grupa A și, prin urmare, să fie eligibilă pentru a produce o serie limitată de 10% din producția inițială, prin urmare aceasta ar fi de 500 de mașini.
Ford a angajat Tickford pentru a ajuta la dezvoltare
Acesta era cunoscut ca model de „evoluție”. Sierra RS500, așa cum era cunoscut, avea un mic spoiler spate suplimentar și un spoiler față mai mare, canale suplimentare de răcire pentru motor, frâne și intercooler. Sub capotă a fost montat un turbo și un intercooler mai mare împreună cu un set suplimentar de injectoare, așa că în loc de cele patru injectoare standard a fost construit cu opt, deși în echiparea drumului aceste injectoare suplimentare nu funcționau. Aceste modificări au produs 225 CP (165 kW; 222 CP) în echiparea drumului și aproximativ 550 CP (410 kW) în echiparea curselor. Au avut mare succes în sporturile cu motor și sunt mașini de drum extrem de reglabile, cu o mulțime de urmăritori.
În 1987, Ford a introdus o berlină cu patru uși (comercializată în Marea Britanie sub numele de Sierra Sapphire), care a fost vândută alături de hatchback și break până când Sierra a fost înlocuită cu Mondeo la începutul anului 1993. Ultima Sierra a ieșit de pe linia de producție în decembrie 1992.
Comments